PENYULUHAN MAKANAN DAN JAJANAN SEHAT DALAM MENINGKATKAN PENGETAHUAN TENTANG GIZI DI SDN KARANGJAYA III KECAMATAN PEDES KARAWANG

  • Yulistina Nur DS
  • Ayu Fitri
  • Sinta Maria Dewi

Abstract

Community service activities are one form of the implementation of Tri Dharma of Higher Educationwhich has the aim that the lecturers and students of the Primary School Teacher Education Study Program have community skills. The target of this service is students in Karangjaya III Elementary School Karangjaya Village, Pedes District, Karawang. This activity was held on 4-6 August 2017. This service activity was packaged in the form of counseling. After being given counseling, they were then guided to identify and distinguish healthy and s afe food and snacks for elementary schools. From community service activities, results and benefits were obtained including increasing the knowledge of students about healthy and nutritious types of food and snacks.

Keyword : Healthy Food and Nutrition Counseling, Nutrition, Elementary Students

 

Kegiatan pengabdian pada masyarakat adalah salah satu bentuk penyelenggaraan Tri Dharma Perguruan Tinggi yang memiliki tujuan supaya dosen dan mahasiswa Program Studi Pendidikan Guru Sekolah Dasar mempunyai keterampilan bermasyarakat. Sasaran dari pengabdian ini adalah siswa/siswi di SD Negeri Karangjaya III Desa Karangjaya Kecamatan Pedes Karawang. Kegiatan ini dilaksanakan pada tanggal 4-6 Agustus 2017. Kegiatan pengabdian ini dikemas dalam bentuk penyuluhan. Setelah diberi penyuluhan, selanjutnya mereka dibimbing untuk mengidentifikasi dan membedakan makanan dan jajanan sehat dan aman untuk sekolah dasar. Dari kegiatan pengabdian masyarakat, diperoleh hasil dan manfaat diantaranya adalah meningkatnya pengetahuan siswa-siswa tentang jenis makanan dan jajanan sehat dan bergizi.

Kata Kunci : Penyuluhan Jajanan dan Makanan sehat, Gizi, Siswa SD

Published
2019-08-15